
Konkurs “Za betlejemską gwiazdą…”
Budowanie szopek w okresie Świąt Bożego Narodzenia to bardzo piękny i stary zwyczaj. Dużo starszy niż ozdabianie choinki i mocno zakorzeniony w polskiej kulturze. Chcą podtrzymać piękną tradycję Muzeum Ziemi Wałeckiej organizuje konkurs na najpiękniejszą szopkę bożonarodzeniową zawierającą motywy wałeckie. Zapraszamy do udziału w konkursie.
Regulamin Konkursu „Za betlejemską gwiazdą…”
szopka bożonarodzeniowa z wałeckim motywem
Muzeum Ziemi Wałeckiej
- Cele konkursu
Celem konkursu jest kultywowanie tradycji świątecznych – tradycji urządzania szopek betlejemskich w okresie Świąt Bożego Narodzenia, a także kształtowanie i rozwijanie uzdolnień plastyczno-technicznych dzieci i młodzieży.
- Warunki uczestnictwa w Konkursie.
1.Konkurs przeprowadzony zostanie w kategoriach wiekowych:
– przedszkola (prace grupowe)
– szkoły podstawowe (prace indywidualne oraz prace grupowe)
– kategoria rodzinna (praca przygotowana przez minimum dwa pokolenia)
2.Szopki muszą nawiązywać w swej treści do tradycji Boże Narodzenie oraz zawierać elementy wałeckie (pochodzące z terenu powiatu wałeckiego). Może to być nawiązanie do architektury, historii, krajobrazu, postaci historycznych i współczesnych.
3.Przedmiotem rywalizacji konkursowej jest wykonanie przestrzennej szopki betlejemskiej. Szopki muszą być wykonane ręcznie i nie mogą zawierać gotowych elementów, dostępnych w handlu. Szopki powinny mieć charakter przestrzenny.
4.Szopka nie może być podświetlana, a jej wymiary nie mogą przekroczyć 60 cm x 60 cm x 60 cm.
5.Szopki mogą zawierać elementy ruchome.
- Prace konkursowe należy dostarczyć do Muzeum Ziemi Wałeckiej, ul. Pocztowa 14, 78-600 Wałcz
7.Termin dostarczenia prac do 6 XII 2019 r.
- Prace konkursowe należy opatrzyć metryczką zawierającą: imiona i nazwiska autorów (nazwę grupy), klasy i szkoły do których uczęszczają, nazwisko opiekuna i kontakt telefoniczny do opiekuna (rodzica);
W przypadku kategorii rodzinnej – imiona i nazwiska autorów, kontakt telefoniczny
- Zgłoszone do konkursu prace oceniane będą przez Komisję Konkursową, wybraną przez Organizatora. Oceniać będzie ona wartości artystyczne prac, profesjonalizm wykonania, ciekawy pomysł.
- Laureaci konkursu zostaną poinformowani o wygranej przez kontakt telefoniczny do 10 XII
- Wręczenie nagród nastąpi 13 XII w siedzibie muzeum.
- Ekspozycja wszystkich konkursowych prac zorganizowana zostanie w siedzibie muzeum przy ul. Pocztowej 14 i udostępniona dla zwiedzających.
III. Postanowienia ogólne.
1.Uczestnik konkursu zezwala na wykorzystanie i przetwarzanie w bazie danych Konkursu informacji osobowych zawartych na metryczce każdej z prac.
2.Uczestnik wyraża zgodę na wykorzystanie przez organizatora materiałów dostarczonych do konkursu do działań informacyjno-promocyjnych.
3.Sprawy nie ujęte w regulaminie rozstrzyga Organizator.
4.Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmian w regulaminie, jeżeli nastąpi taka konieczność i prawo ostatecznej interpretacji powyższego regulaminu.
W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt:
Muzeum Ziemi Wałeckiej
Ul. Pocztowa 14
78 – 600 Wałcz
Tel. 67 258 25 91
Osoba do kontaktu: Marlena Jakubczyk