Strzałka

Po wyprawie rowerowej…

Doszliśmy do siebie po aktywnej sobocie i z zapałem zaczynamy nowy tydzień pracy. W niedzielę odpoczywaliśmy bowiem po naszej wyprawie rowerowej NA SZLAKU HISTORII… śladami Golców, która odbyła się 15 czerwca.
30-kilometrowa podróż obfitowała w historyczne opowieści o zabytkach związanych z rodziną Golców. Historię rodu von der Goltz, a szczególnie jego wałeckiego odgałęzienia, przybliżyła nam dr Karolina Ćwiek-Rogalska, która wcieliła się w rolę pierwszego przewodnika, oprowadzając grupę po ruinach barokowego zespołu pałacowo-folwarcznego w Kłębowcu.
Następnie zatrzymaliśmy się w Karsiborze, gdzie dzięki uprzejmości proboszcza parafii pw. św. Wawrzyńca w Rudkach, ks. Edwarda Strojka, mogliśmy zajrzeć do wnętrza nowego kościoła, w którym znalazły się elementy wyposażenia pochodzące ze starej świątyni. Pierwotny, zabytkowy kościół w Karsiborze, ufundowany przez rodzinę Golców, obejrzeliśmy dokładnie z zewnątrz, przyglądając się architekturze typowej dla XIX-wiecznego budownictwa tych terenów.
Nasz ostatni przystanek wypadł w Golcach. Tam obejrzeliśmy remontowany kościół pw. św. Antoniego Padewskiego i mieliśmy niepowtarzalną okazję zwiedzić wnętrze młyna, po którym oprowadził nas jego właściciel. Młyńska Dolina ugościła nas również przy ognisku, przy którym mogliśmy zebrać siły przed drogą powrotną. A było na co się przygotować, bo ostatnie kilometry przejechaliśmy w strugach letniego deszczu…
Serdecznie dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w organizację wyprawy. Serdeczne podziękowania kierujemy w stronę Komenda Powiatowa Policji w Wałczu, która wsparła nas podczas przeprawy przez drogę wojewódzką, dbając o bezpieczeństwo uczestników wycieczki.
Serdecznie dziękujemy również uczestnikom wyprawy rowerowej śladem rodziny von der Goltz za skorzystanie z naszej propozycji – bez Was nasze przedsięwzięcie nie miałoby sensu! Jeśli chcecie podzielić się z nami swoimi wrażeniami i zdjęciami z wyprawy, zachęcamy do wrzucania ich w komentarze pod postem. Obiecujemy, że pomyślimy o kolejnych wyprawach.